مُذَکّر

فذکر انما انت مذکر

فذکر انما انت مذکر

 شخصی از پیامبر عظیم الشان درباره آیه صلوات «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یصَلُّونَ عَلَى النَّبِی یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیماً(1).  سئوال کرد پیامبر فرمودند: اگر سئوال نمی کردید من این مطلب را نمی گفتم حالا که سئوال کردید می گویم، خداوند دو تا فرشته را مامور کرده که هر کس از امت من، من را یاد کرد یا اسم من را شنید و صلوات بر محمد و آل محمد فرستاد آن فرشته ها دعا می کنند می گویند: «غَفَرَ اللَّهُ لَکَ(2). خدا گناهان تو را بیامرزد، دعای ملائکه هم مستجاب می شود. آن هایی که یاد پیامبر می کنند و صلوات را می گویند ملائکه می گویند: خدا گناهانتان را ببخشد و بیامرزد و متقابلا اگر کسی نام پیامبر را شنید و بی اعتنایی کرد و ذکر صلوات را نگفت ملائکه نفرین می کنند و می گویند: «لَا غَفَرَ اللَّهُ لَکَ»(3). خدا تو را نیامرزد. یعنی این طرفش نکبت و عدم آمرزش هست وآن طرفش، احترام و مورد تکریم قرار گرفتن است.


1.الأحزاب : 56.

2. مستدرک‏الوسائل(محدث نوری)/ ج5/ ص:352.

3.همان.

 

نظرات  (۱)

  • د‌ل‌باخته ..
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.