مُذَکّر

فذکر انما انت مذکر

فذکر انما انت مذکر

کسی که ادعا می کند که اهل بیت پیامبر صلی الله علیه واله رادوست دارد ومی گویدکه شیعه اهل بیت است باید ببیند دوستی وشیعه بودن بدون شرط محقق می شودیااینکه دوستی شرط وشروطی دارد که باید به آنها عمل کند و بعد خود را دوست دارد وشیعه بداند.وبرای اینکه ببینیم شیعه بودن شرط دارد یا نه باید برویم ازخود معصومین بپرسیم آیا ما شیعه شما هستیم؟
حالا برویم از رئیس مکتب شیعه امام صادق علیه السلام بپرسیم.یابن رسول الله شیعه بودن شرط وشروطی دارد؟وشیعه بودن چه فایده ای دارد؟ 
امام صادق علیه السّلام :روزى من و پدرم (امام باقر)به مسجدالنبی رفتیم.بین قبر رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلم و منبرش بگروهى از یارانِ پدرم برخورد کردیم به آنان نزدیک شدیم و پدرم سلامشان داد و فرمود:بخدا سوگند بوى شما را دوست دارم.

با پرهیزگارى و مجاهدت با نفس به این رشته محبت و اتصال کمک کنید و بدانید که ولایت و دوستى ما جز با ورع و پرهیزگارى و کوشش در راه حق بدست نمى‏ آید. از شما کسى که بقومى اقتدا کند باید مانند آنها عمل و رفتار نماید، شما شیعه و حزب و یاوران خدا هستید.

حالا فایده شیعه بودن :شما(شیعیان)پیشى‏ گیرندگان اول و آخرید، پیش‏ گیرنده‏ اید در دنیا براى محبت ما و سبقت‏ گیرنده‏ اید در آخرت براى وارد شدن به بهشت، بهشت را بضمان خدا و رسولش براى شما ضمانت میکنم.

شما پاکید و زنان شمااز پاکانند، هر زن مؤمنی حورى است و هر مرد مؤمن دوست شما است.ودر ادامه پدرم فرمودند:

امیر المؤمنین علیه السّلام به قنبر فرمود:بشارت باد شما را و خوشحال شوید بخدا قسم رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم درگذشت در حالى که بر امتش خشمناک بود مگر گروه شیعیان، بدانید براى هر چیز شرفى است و شرف دین شیعه است، براى هر چیزى سرورى است و سرور مجالس جایگاه شیعیان است، براى هر چیزى پیشوائى است و پیشواى زمین‏ها زمینى است که شیعه در آن مأوى گزیند، بدانید براى هر چیزى دوست داشتنى‏ اى هست و خواستنى دنیا مسکنى است که شیعه ما در آن جاى دارد، بخدا قسم اگر کسى از شما در زمین نبود مخالفین شما ابدا از خوبى و پاکیزگى بهره ‏اى نمی بردند و در آخرت نصیبى نداشتند.هر ناصبىِ دشمن ما و شما اگر چه در عبادت کوشا باشد مشمول این آیه شریفه است‏ عامِلَةٌ ناصِبَةٌ تَصْلى‏ ناراً حامِیَةً.(1) کسى از مخالفان که براى شما دعا کند دعاى او در باره شما مستجاب خواهد شد و کسى از شما که طلب حاجتى کند صد برابر براى او برآورده خواهد شد، و از شما کسى که کار نیکى کند زیادى جزاى آن را نمیتوان بشمارش در آورد و شخصى از شما اگر کار بدى‏ کند رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم تبعات و آثار وجودى آن گناه را جلوگیر است. بخدا سوگند روزه‏ دار شما در باغهاى بهشت مى‏ خرامد و بالا میرود و فرشتگان او را برستگارى مژده مى‏ دهند تا افطار کند.حج‏ کننده و عمره‏ گزارنده شما از خاصگان حق است و یقینا همگى شما از اهل دعوة خدا و ولایت و محبت او هستید و خوف و اندوهى بر شما نمی باشد.تمام شما در بهشتید بکارهاى شایسته و نیک رغبت کنید و بگروید. بخدا سوگند پس از ما کسى از شما بپروردگار جهانیان نزدیکتر نیست. چقدر خداوند به شما نیکى کرده اگر نبود که در کار سست نمى‏ شدید و دشمنانتان شما را سرزنش نمی کردند و مردم این امر را بزرگ نمى‏ کردند فرشتگان بر شما دسته دسته علنا درود مى ‏فرستادند. امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود دوستداران ما از گورهاى خود بر مى‏ خیزند در حالى که همه مردم ترسان و محزونند و آنان ترسى و اندوهى ندارند.(2)

1.کارکننده ناصبى آتش گرم چشد- سوره غاشیه آیه 30

  2.ابن بابویه، محمد بن على، فضائل الشیعة / معروف به ترجمه اعلمى - تهران، چاپ: اول، بى تا.

نظرات  (۱)

سلام
التماس دعا انشاءالله موفق باشید
پاسخ:
تشکر.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.