مُذَکّر

فذکر انما انت مذکر

فذکر انما انت مذکر

معمولا انسانها در دنیا به هر چه غیر خدا تکیه کنند از همانجا ضربه می خورند.مثلا کسی که به مالش تکیه کرده ؛ از همان مال،ضربه می خورد.کسی که به قدرتش ، شهرتش ، جمالش ، خانه اش و ... دل خوش کرده ؛ از همان لطمه می خورد.مانند فرعون که افتخارش این بود که رود نیل از آن اوست [َ وَ هذِهِ الْأَنْهارُ تَجْری مِنْ تَحْتی‌] و در همان رود هم غرق شد.

ما باید فقط و فقط به خدا توکل کنیم و فقط و فقط به او تکیه داشته باشیم وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی الله، فَهُو حَسبُه

هنگامی که برادران ، در حال انداختن یوسف در چاه بودند؛ ناگهان یوسف شروع به خندیدن کرد، برادران سخت در تعجب فرو رفتند که این چه جای خنده است، گویی برادر، مساله را به شوخی گرفته است، بی‌خبر از اینکه تیره روزی در انتظار او است، اما او پرده از راز این خنده برداشت و درس بزرگی به همه آموخت و گفت:فراموش نمی‌کنم روزی به شما برادران نیرومند با آن بازوان قوی  و قدرت فوق العاده جسمانی نظر افکندم و خوشحال شدم، با خود گفتم کسی که این همه یار و یاور نیرومند دارد چه غمی از حوادث سخت خواهد داشت آن روز بر شما تکیه کردم و به بازوان شما دل بستم، اکنون در چنگال شما گرفتارم و از شما به شما پناه می‌برم، و به من پناه نمی‌دهید، خدا شما را بر من مسلط ساخت تا این درس را بیاموزم که به غیر او- حتی به برادران- تکیه نکنم.1

1.تفسیر نمونه، ج‌9، ص: 342

نظرات  (۷)

سلام عزیزم بیا بین بلاگ ثبتنام کن بچه ها اینجا ان. بیان خیلی امکاناتش کمه و پولیه
http://2loves.binblog.ir/
  • محمد مهدی امجدیان
  • عالی
    پاسخ:
    الحمد لله

    شما لطف دارید.
  • ...ما شیعه ها ...
  • خدا خیرت بده
    مثبت دادم
    پاسخ:
    تشکر
    یاعلی
  • دل بیقرار
  • عالی بود
    خودمم تجربه کردم
    پاسخ:
    یا علی برادر...
    جالب بود
    یا علی
    پاسخ:
    یاعلی
  • مهدیس سپهری
  • قشنگ بود
    پاسخ:
    الحمدلله
  • خواندنی ها
  • زیبا و مفید بود

    ممنون از شما بخاطر مطلبتون
    پاسخ:
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.